יום שלישי, 7 ביוני 2011

הכל דפק כמו שעון שווצרי

אמיר מורקוביץ' היה הילד הכי מכוער בשכונה, האמת, נראה לי שהוא היה הילד הכי מכוער
בעולם, אבל מי אני שאקבע?
  סמוך לבית של מורקוביץ' היה שדה גדול, היינו תופסים שם צבים בקיץ, צפרדעים
בחורף, בכלל, זה היה השדה של החבר'ה. כל ל"ג בעומר היינו עושים שם את המדורה
של הכיתה - היינו גונבים עצים מכל הבתים שבבנייה באזור ומורקוביץ' שמר עליהם עד
למדורה, בתמורה הוא לא הביא כלום למסיבה, זה היה התפקיד שלו, אחד הביא בייגלה,
אחד הביא שתייה, אחד הביא פיתות עם חומוס ומורקוביץ' היה ה"שומר". הוא הפחיד את
כל מי שרק ניסה להתקרב ולגנוב מהעצים שאספנו למדורה שלנו, אפילו הגדולים לא התעסקו
אתו, למרות שמי שממש הכיר אותו ידע, שהוא הילד הכי חנון בעולם.
  אבי, פיני ואני היינו אחראים על הכנת הפיתות עם החומוס, קנינו הכל אצל יעקב במכולת ועמדנו
בצהריים, במטבח אצלי בבית, אחרי שחזרנו ממלאכת איסוף העצים והקמת המדורה, חתכנו
פיתות לרבעים ומרחנו חומוס. זה היה התפקיד שלנו כבר כמה שנים וכמו שאנחנו רגילים, כבר
כמה שנים, סימנו כמה פיתות, שבדרך כלל היו בשביל המורקוביצ'ים, וירקנו פנימה - זה הפך
כבר למסורת. פיתה אחת הייתה עבור מורקוביץ' האבא, אחת עבור האימא, אחת לאמיר ואחת
לאחותו רינה, "רינה מנדרינה", שאף פעם לא תפסנו איך היא יצאה למשפחה כזו, כי היא
היתה די יפה, אבל היא תמיד הגנה על אמיר בבית הספר, כך שאין עוררין שהיא משבט
מורקוביץ' ולכן גם היא זכתה "בפיתה מורקוביץ'" משלה. הפעם תכננו פיתה כזו מיוחדת
גם לעופרה, אחת הבנות מהכיתה שלא נתנה להעתיק.
  אחרי מבצע "אנטבה" בכל המדורות שמו בובה של אידי אמין בקצה, גם אנחנו שמנו,
נשבע לכם, בהתחלה חשבתי שזו בובה עם הפרצוף של מורקוביץ' אבל החבר'ה אמרו שזה
אידי אמין. אורח כבוד אצל כולם במדורה היה כמובן "יודה צלקת" ואני שתקתי. לא רציתי לקלקל
לכולם.
היה אחלה קומזיץ, הכל דפק כמו שעון שווצרי, משפחת מורקוביץ' אכלה את הפיתות וגם עופרה
אכלה את הפיתה שלה. הכל היה מושלם וריח של סוף המדורה כבר היה באוויר. הוצאנו את
תפוחי האדמה מהאש, ונעמדנו כל הבנים לעשות כיבוי צופי כשמורקוביץ' המסכן, השתין בטעות
על קצה הרגל של "איל הגדול" שבלי לחשוב פעמיים פשוט פוצץ את מורקוביץ' במכות ואפילו
קינח בקללות עסיסיות על אימא ואבא מורקוביץ, ששמעו הכל והאדימו מבושה.
  אחרי כל כך הרבה עלבונות שספגה משפחת מורקוביץ' זה כבר היה השיא, משפחת
מורקוביץ' לא עמדה בזה ואחרי מספר שבועות הם עברו דירה.
  אני לא יודע אם זה נכון, אבל אחרי איזה חודשיים רינה מור זכתה בתחרות "מיס עולם",
והילדים בשכונה סיפרו שזו אחות של מורקוביץ', "רינה מנדרינה", ושהם שינו את השם
במעבר לעיר החדשה, אני לא האמנתי כל כך.
  אחרי שנים, שהיינו בני 17, עופרה, הילדה שגם לה ירקנו בפיתה, זכתה באחד התארים
בתחרות מלכת היופי של ישראל. תאמינו לי, לפעמים אני מצטער שמאז "פיתות מורקוביץ'"
אבי, פיני ואני כבר לא יורקים לשום מקום.

תגובה 1: